MK:Armageddon エンディング要約

いよいよ中盤第十六回。今回のキャラはArmageddonで追加されたキャラクターの一人「テイヴン」なんですが……なんというか、リュウ・カンやライデンのような長年にわたって積み重ねてきた貫禄も無ければ、シュジンコウのような強烈なインパクトを持つ何か*1も無いので、なんとも影の薄い存在ではないかと思います。というか、今後のシリーズに登場することはあるのだろうか……

元のテキストは http://www.mksecrets.net/mka/eng/mka-endings.php から引用させてもらっています。

テイヴン

元のテキスト

My world has been ripped to pieces. I awoke in a foreign realm, forced to complete a quest set forth by my parents, Argus and Delia. This quest, though intended to save the realms, has destroyed my family. My brother, Daegon, became obsessed with winning the ultimate prize of full godhood and murdered our parents -- and in his madness, he sought to destroy me as well. Orin and Caro, dragons loyal to our family for ages, were not spared from the curse this quest has wrought. Daegon enslaved Caro to serve his own ends; the sorcerer Quan Chi killed Orin, who was my guardian. Though I had nothing left, I was determined to complete the quest. I faced many kombatants, fighting my way to the top of the pyramid until at last, I alone defeated Blaze in Mortal Kombat. The energy released by his death passed through me, granting me full godhood. The excess power then filtered through my armor and passed into the other kombatants. Though this energy was to have one of two effects on them -- death or annulment of their powers -- a third, unforseen outcome resulted. This quest did nothing to resolve the instability of the realms. But as Protector of Edenia, I vow to stave off Armageddon until a solution can be found.

要約

私の故郷は断片に分けられていた。私は外の世界で目覚め、私の両親であるアーガスとデリアから冒険を終えるよう伝えられた。この冒険は世界を救うためのものであったが、その最中、私は家族を失った。我が弟ディーゴンは完全なる神の究極の力に取り付かれ、我々の両親を殺害し――さらに彼の狂気は、私をも倒そうとしたのであった。我々に長く仕えている高位のドラゴンであるオーリンとカロウは、この冒険がもたらした呪いから逃れることができなかった。ディーゴンは自身の目的に仕えさせるためにカロウを奴隷にし、妖術師のクァン・チーは私の守り神であったオーリンを殺害した。私にはもう何も残されていなかったが、私はこの冒険を終わらせることを決意した。私は多くの闘士たちと対面し、戦いをもってピラミッドの頂上へと続く道を切り開き、最後に私はただ一人、このモータルコンバットにおいて、ブレイズを倒したのだった。彼の死によって放出されたエネルギーが私の中を巡り、私は完全な神になることを許された。それでも有り余る力は私の鎧をすり抜け、その他の闘士たちに注ぎ込まれていく。この力は、彼らに二つのうちいずれかの影響を与えた――死か、彼らの力を失わせるか――もしくは、思いもよらぬ結果をもたらした。この冒険は、世界の不安定さを解決するようなことは何一つとしてなかった。しかし、エデニアの守護神として、私は解決策が見つかるまで、最終戦争を引き起こさぬことを誓った。

疑問・感想・注釈
  • とにかく長い。おまけに内容が無い。ほとんどコンクエストモードのあらすじをなぞっているだけという別の意味でのぶっ飛びぶり。訳した後の脱力感はただごとではない
  • 見ての通りのエンディングだが、最初の「My world has been ripped to pieces.」というのが引っかかる。もしかすると、最初はすべてのrealmがエデニアだったのだろうか?

*1:彼の場合言うまでも無く名前