MK:Armageddon エンディング要約

もうすぐ半ばだ第十五回。えー、今回はえらく長いキャラが二人続いているので、片方だけにしておきます。それがよりにもよってカメレオン(♀)とかどんだけマイナーなキャラなんだ……

元のテキストは http://www.mksecrets.net/mka/eng/mka-endings.php から引用させてもらっています。

カメレオン(♀)

元のテキスト

Drinking in the power of Blaze, Khameleon's eyes glowed as she focused her wrath on Shao Kahn. The emperor would finally pay for destroying Zaterra and so too would those who served him. The pain he endured during his transformation was excruciating and Shao Kahn for the first time in his life pleaded for mercy. She granted him none. Khameleon's power transformed Shao Kahn into a Raptor, powerful like her, but subservient to her wishes. She then turned her attention to his allies and they too were transformed. But she lost control of her new found power and mistakenly mutated the forces of light as well. Khameleon now had at her command an army of powerful Raptor warriors. The might of Zaterra has finally returned.

要約

ブレイズのパワーを飲み込み、彼女の射抜くような復習の瞳がシャオ・カーンを貫いた。皇帝はザテラを滅ぼし、そこに住んでいた者達を彼に仕えさせた代償を払うことになった。彼は(カメレオンの力によって)引き起こされた変化に耐えられなくなり、生まれて初めて彼女に慈悲を求めた。(しかし、)彼女はシャオ・カーンに何一つとして赦しを与えなかった。カメレオンの力はシャオ・カーンを彼女に忠実な、彼女と同等の力ある爬虫類へと変貌させた。さらに、カメレオンはシャオ・カーンの仲間達にも同等の仕打ちをして見せた。しかし、その力は彼女の手を離れ、誤って光の軍勢をもその姿を変貌させてしまった。カメレオンは今、強力な爬虫類の軍を従えている。ザテラの栄光が、ついに戻ったのであった。

疑問・感想・注釈
  • そういえばカメレオンとリープテイルって出身同じだったっけ、ということを思い出すエンディング。内容はある意味いつもどおり
  • しかし、リープテイルのエンディングで出てきたのはどう考えてもカメレオンだと思うんだけども……このゲームだと数少ない相思相愛組だし*1

*1:あとはリュウ・カンとキタナくらい? ジョニーとソニアは友人同士だったはずだし